Aanpak2018-12-06T09:37:38+02:00

Aanpak

Aanpak

Teksten met jouw kennis, toegankelijk voor iedereen

Jij bent degene met expertise en misschien vind je het daarom lastig om dat uit handen te geven. Niemand weet immers zo goed als jij, wat je wilt vertellen.

Maar ben je er wel zeker van dat het ook echt overkomt bij je (toekomstige) klanten? En heb je nog wel tijd om naast al het andere genoeg van je te laten horen?

Daar kan ik je bij helpen!

Jouw expertise, mijn teksten. Hoe werkt dat?

Kennismaking

Eerst maken we kennis. Ik wil graag weten wat jouw bedrijf doet en waarin het verschilt van andere ondernemers en bedrijven. Dan kan ik ook de juiste tone of voice vinden die past bij jouw bedrijf.

Dit doen we bij een lekker bakje koffie (of thee of wijn of wat jij het liefste drinkt) en uiteraard betaal je hier nog niks voor. We gaan eerst kijken of we de juiste klik hebben.

De content bepalen

Vervolgens duiken we in de onderwerpen waar jij over wilt schrijven. Wil je eerst je website goed opzetten? Of wil je aan je blog werken? Of misschien meer posten op social media?

Samen gaan we brainstormen over de onderwerpen en de kanalen. Als je wilt, zet ik een content schema voor je op.

Wat wil je uitbesteden?

We gaan ook de frequentie bepalen en wat je wilt dat ik doe en wat jij zelf doet. Wil je alleen het schrijven uitbesteden? Of alleen het redigeren? Of vind je het handig als ik ook alle research doe?

Na dit gesprek maak ik een opzet die je kunt beoordelen. In deze aanpak kun je zelf kiezen van welke diensten je gebruik wilt maken.

Eerst even proberen

Misschien wil je eerst een proeftekst zien voordat je beslist of je doorgaat. Dat is je goed recht.

Iedere nieuwe opdrachtgever mag bij aanvang een proeftekst aanvragen. Deze is maximaal 400 woorden en is geschreven op basis van input die jij levert (dus zonder extra research). Op basis daarvan kun je beoordelen of de toon past bij jouw bedrijf.

Jouw expertise

Inmiddels heb ik me al in heel veel verschillende onderwerpen verdiept en daarom kan ik je verzekeren dat ik me snel kennis eigen maak. Wees dus niet bang dat ik weinig kennis van zaken heb over jouw expertise en daarom jouw teksten niet zou kunnen schrijven.

Mijn expertise

Wil je voorbeelden zien van blogs en websites die ik heb geschreven? Je vindt er een paar in mijn portfolio. De meeste bedrijven willen liever niet dat het bekend is dat ze een ghostwriter in dienst hebben, daarom mag ik ze vaak niet delen. Ik kan je wel vertellen dat ik vooral veel voor bedrijven in de zakelijke en financiële dienstverlening, consultancy en IT schrijf. Daarnaast heb ik webteksten geschreven voor organisaties in de branches: retail, makelaardij, vastgoed, bouwmaterialen en voedingswaren.

Goede teksten vereisen wel een goed platform

De teksten kunnen nog zo goed geschreven zijn; als je ze plaatst op een website zonder goede structuur of onvindbaar voor zoekmachines, dan sla je nog de knuppel mis.Dat geldt ook als je content op het verkeerde kanaal plaatst.

Daarom is het belangrijk ook het kanaal te beoordelen. Wil je hulp bij de opzet van je website? Ook daar kan ik je bij helpen. Samen bepalen we de opzet. Voor de technische opzet en hosting maak ik gebruik van betrouwbare partners waar ik al langer mee samenwerk en die gunstige prijzen hanteren. Voor jou geldt dat je maar 1 contactpersoon hebt die denkt vanuit de communicatie met jouw klant en niet vanuit de techniek.

Bekijk deze video voor meer info over het opzetten van je website. Meer tips voor je website vind je in mijn blogs.

Iedereen is anders. En gelukkig maar!

Elk project is anders omdat al mijn klanten andere behoeftes hebben. Dat maakt mijn werk ook zo leuk.

Dus of je nu: een hele website wilt opzetten, alleen iets wilt laten redigeren of juist laten schrijven of een geschikte visual wilt vinden. Ik doe het graag. Jij bepaalt waar je behoefte aan hebt en wat er binnen je budget past. Mijn tarieven vind je hier.

Maar zullen we eerst beginnen met een kopje koffie (of thee)?