Aanpak

Teksten met jouw kennis, toegankelijk voor iedereen

Jij bent degene met expertise en misschien vind je het daarom lastig om dat uit handen te geven. Niemand weet immers zo goed als jij wat je wilt vertellen.

Aan de andere kant… ben je er wel zeker van dat het ook echt overkomt bij je (toekomstige) klanten? En heb je wel tijd om genoeg van je te laten horen? Laat mij je helpen!

Jouw expertise, mijn teksten. Hoe werkt dat?

Kennismaking

Eerst maken we kennis. Ik wil graag weten wat jouw bedrijf doet en waarin het verschilt van andere ondernemers en bedrijven. Dan kan ik ook de juiste tone of voice vinden die past bij jouw bedrijf. Van beide kanten kunnen we tijdens de kennismaking bepalen of we de juiste klik hebben.

De content bepalen

Vervolgens duiken we in de onderwerpen waar jij over wilt schrijven. Wil je eerst je website goed opzetten? Of wil je aan je blog werken? Of misschien meer posten op social media?

Samen gaan we brainstormen over de onderwerpen en de kanalen. Als je wilt, zet ik een contentschema voor je op.

Wat wil je uitbesteden?

We gaan ook de frequentie bepalen en wat je wilt dat ik doe en wat jij zelf doet. Wil je alleen het schrijven uitbesteden? Of alleen het redigeren? Of vind je het handig als ik ook alle research doe?

Na dit gesprek maak ik een opzet. Aan jou dan de keuze van welke diensten je gebruik wilt maken.

Gratis proberen of mijn stijl bij jou past?

Misschien wil je eerst een proeftekst zien voordat je beslist of je doorgaat. Zodat je zeker weet of ik de juiste stijl heb voor jouw bedrijf.

Als jij me input aanlevert, waar ik direct een tekst mee kan schrijven van 400 woorden dan schrijf ik die gratis. Wanneer we samen verder gaan, dan mag je die tekst vrij gebruiken. En als het niet is wat je verwachtte, dan verlies je er ook niks aan.

Jouw expertise

Ok, waarschijnlijk vind je het bets spannend om een ander jouw verhaal te laten schrijven. Maar zie het eens vanuit door de ogen van je klant. Zij weten waarschijnlijk ook nog niks of weinig van het onderwerp. Daarom is het juíst goed om een ander jou verhaal te laten vertellen.

Inmiddels heb ik me al in heel veel verschillende onderwerpen verdiept en daarom leer ik snle. Met de juiste vragen kom ik in korte tijd tot de kern en kan ik jouw expertise verwoorden. Wees dus niet bang dat ik jouw teksten niet zou kunnen schrijven.

Mijn expertise

Wil je voorbeelden zien van blogs en websites die ik heb geschreven? Je vindt er een paar in mijn portfolio. Sommige bedrijven willen niet dat het bekend is dat ze een ghostwriter in dienst hebben, daarom mag ik hun naam niet vermelden. Ik schrijf veel voor bedrijven in de IT, zakelijke en financiële dienstverlening, consultancy, retail, makelaardij en vastgoed, maar schreef eerder ook over bijvoorbeeld bouwmaterialen en voedingswaren. Mijn stijl is helder en zakelijk maar wel persoonlijk, want boven alles wil ik vooral jouw klant aanspreken.

Goede teksten vereisen wel een goed platform

De teksten kunnen nog zo goed geschreven zijn; als je ze plaatst op een website zonder goede structuur of onvindbaar voor zoekmachines, dan sla je nog de plank mis. Dat geldt ook als je content op het verkeerde kanaal plaatst.

Daarom is het belangrijk ook het kanaal te beoordelen. Wil je hulp bij de opzet van je website of advies over online communicatie? Ook daar kan ik je bij helpen. Samen bepalen we de opzet en uitvoering. Voor de technische opzet en hosting maak ik gebruik van betrouwbare partners waar ik al langer mee samenwerk en die gunstige prijzen hanteren. Voor jou geldt dat je maar 1 contactpersoon hebt die denkt vanuit de communicatie met jouw klant en niet vanuit de techniek.

Bekijk deze video voor meer info over het opzetten van je website. Meer tips voor je website vind je in mijn blogs.

Iedereen is anders. En gelukkig maar!

Elk project is anders omdat ieder bedrijf andere behoeftes hebben. Dat maakt mijn werk ook zo leuk.

Dus of je nu: een hele website wilt opzetten, alleen iets wilt laten redigeren of juist laten schrijven of geschikte beelden zoekt voor je website. Ik doe het graag. Jij bepaalt waar je behoefte aan hebt en wat er binnen je budget past.